Comissió de Salut: millorar l’assignació de recursos a les àrees bàsiques i iniciativa pels pacients afectats per ceguesa

Avui he assistit com a diputada a la Comissió de Salut del Parlament.

Entre altres qüestions, hem aprovat una proposta de JxSí per posar en marxa una iniciativa per conèixer les necessitats sociosanitàries dels pacients afectats per la baixa visió i la ceguesa. Des d’una visió multidisciplinar, i realitzar-ne propostes d’abordatge. Un dels objectius que es planteja és “vetllar per donar una atenció multidisciplinària i integral als pacients amb baixa visió i ceguesa”, ha explicat la diputada Assumpció Laïlla qui ha apostat per l’elaboració “d’un protocol d’assistència que inclogui l’atenció durant la vida, la detecció precoç i l’assistència psicològica, tot potenciant la recerca”, ha afegit.

La voluntat de la proposta és, segons la diputada, donar “màxima prioritat a realitzar estudis epidemiològics en la nostra comunitat de les patologies de la retina” i, en aquest sentit, el Parlament demana “elaborar un Registre Centralitzat de Pacients i un Biobanc de Mostres amb totes les garanties de confidencialitat necessàries”, ha explicat Laïlla. A més, el document insta el Departament de Salut a destinar el finançament suficient per a la investigació mitjançant Centres de Recerca “que puguin significar una esperança de curació dels afectats”, assegura la diputada, que també reclama realitzar campanyes de sensibilització i prevenció i “tenir cura de tots els aspectes referents a l’accessibilitat en l’àmbit de l’atenció sanitària”, ha afegit.

Una altra de les propostes de Junts pel Sí ha estat la demanda de millorar l’assignació de recursos de les Àrees Bàsiques de Salut en base a criteris socioeconòmics. Montserrat Candini sol·licita que es tinguin en compte les necessitats de la població a l’hora d’assignar els recursos “perquè no totes les poblacions tenen les mateixes”. Les diputada de Junts pel Sí Montserrat Candini ha defensat una proposta de resolució per tal de “millorar l’assignació dels recursos de les Àrees Bàsiques de Salut (ABS), en base als resultats de l’estudi encarregat a l’AQuAs sobre els indicadors socioeconòmics”, iniciativa que ha estat aprovada per unanimitat per la Comissió de Salut del Parlament de Catalunya.

La proposta explica que les ABS, un total de 375 a tota Catalunya, “reben recursos en base a uns determinats criteris socioeconòmics, de manera que per efectuar la distribució d’aquests recursos a disposició de l’atenció primària és té en compte la situació socioeconòmica de la població.” L’indicador socioeconòmic es basa en el nivell de renda, mentre que els altres fan referència a índexs d’envelliment, dispersió i nombre de persones.

La proposta de resolució de JxSí explica que el contingut de l’informe de l’Observatori del Sistema de Salut de Catalunya, en referència als indicadors de salut en el context de la crisi econòmica, constata que “les classes més benestants i amb més nivell de formació segueixen hàbits més saludables, tenen pràctiques més preventives i pateixen menys trastorns crònics i discapacitats, mentre que la població infantil de classes més desfavorides tenen un estil d’oci més sedentari, amb els consegüents problemes de salut”, ha dit la diputada Candini. L’informe també explica que la població aturada té més risc de patir problemes de salut mental i presenta “un major consum de tabac i un consum de risc d’alcohol major, mentre que les persones amb rendes d’integració social, perceptores de pensions no contributives i aturades que han perdut el subsidi i estan exemptes de copagament de medicaments, utilitzen amb més freqüència els serveis sanitaris”, ha afegit la diputada.

Deixa un comentari

La teva adreça de correu electrònic no es publicarà. Required fields are marked *

*

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l'enllaç per a més informació.

D'acord